Skip to content

Hanna Cooper

Performance Marketer

Jag har en bakgrund inom modebranschen, och har de fem senaste åren arbetat med digital marknadsföring på Filippa K. På Aimfor arbetar jag mer specifikt med perfomance marketing, vilket innebär att sätta upp kampanjer, tweaka och optimera betalda kanaler för att maximera kundernas synlighet, trafik och konverteringar. Jag skulle beskriva mig själv som uppmärksam, med ett skarpt öga för detaljer. Blotta tanken på en felaktighet i annons eller i en kampanjinställning får det att krypa i kroppen på mig, vilket kanske lämpar sig extra bra när man jobbar med med paid performance.

Det finns många utmaningar som digital marknadsförare, inte minst att utvecklingen går i en rasande takt, vilket gör att man behöver fortbilda sig ofta för att kunna hålla sig ajour med alla trender och nya teknologier. Det går inte att luta sig tillbaka på “gammal” kunskap, vilket också är en stor del av charmen – och något jag trivs med. På Aimfor ser jag fram emot att få jobba med roliga projekt, men även möjligheten att kunna vara kreativ, så som att prova nya arbetssätt, verktyg eller hjälpmedel för att effektivisera eller förbättra mitt dagliga arbete – något som är bra både för min egen utveckling och för att skapa resultat gentemot kunderna. Jag vill också försöka lära mig allt som är värt att veta om en kanal jag inte har så mycket erfarenhet av sedan tidigare.

På fritiden umgås jag med min familj och sambo, men jag tycker också om att resa, islandshästridning, gå på något liveevent, eller testa nya restauranger. Jag har också ett stort intresse för heminredning och att dra igång små hemmaprojekt. Som person är jag nog en typisk oxe på många sätt: lugn, pålitlig och ibland envis.

Folk brukar säga att jag ofta söker det roliga i vardagen och gärna hittar på spontana grejer. Själv gillar jag talesättet: Seek first to understand, then to be understood, av den amerikanske entreprenören Stephen Covey. Inte för att jag alltid lyckas leva efter den devisen, men jag tror att det finns mycket att vinna på att ha det i åtanke.

Hanna-Aimfor

Fun facts om mig

  • Jag fastnar absolut framför dejtingprogram. Tyvärr delar inte min sambo mitt intresse av relationsdrama på tv.
  • Jag har ett hopplöst lokalsinne (evigt tacksam för GPS)
  • Jag gör en riktigt god carbonara.
  • Superkraft: Jag är uppmärksam med ett skarpt öga för detaljer. Blotta tanken på en felaktighet i annons eller i kampanjinställningar får det att krypa i kroppen. 
DSC_9714-lres
”It seems to me that the natural world is the greatest source of excitement; the greatest source of visual beauty; the greatest source of intellectual interest. It is the greatest source of so much in life that makes life worth living.”
David AttenboroughNatural Historian