Skip to content

Programmisk annonsering

Låt algoritmer optimera dina kampanjer med programmatisk annonsering.

Kom igång med programmatisk annonsering

Programmatisk marknadsföring går att definiera som automatiserade köp och försäljning av digital annonsering. Det hjälper ditt företag att spara både tid och pengar, eftersom ni slipper mänskliga förhandlingar och förbestämda priser. Processen effektiviseras med hjälp av budalgoritmer som används för att köpa, placera och optimera annonserna i realtid. Huvudkomponenten i varje annonserings-plattform är en maskininlärd algoritm som konstant analyserar kampanjen så att optimeringar kan identifieras och verkställas, så att de målgrupper som konverterar identifieras och såklart prioriteras.

Du har alltså med hjälp av programmatisk annonsering möjlighet att köpa display- och videoannonsering mot en specifikt framtagen målgrupp. Rekommendationen är att välja ett budskap som är anpassat för målgruppens demografi eller intressen.

Genom att du kan nå din önskade målgrupp vid rätt tidpunkt i deras köpresa, kan du anpassa kommunikationen beroende på deras behov. Det innebär att din annonsbudget utnyttjas på bästa sätt, eftersom du endast köper annonsering mot de som faktiskt är intresserade av din produkt.

Programmatisk annonsering, ofta kallad programmatic advertising, är en ständigt pågående auktion mellan köpare och plattformens utgivare. Som köpare använder du dig av en så kallad Demand-Side-Platform (DSP), där tydliggör du vilka personer du vill nå, var du vill nå dem, hur ofta du vill nå dem och vad du är villig att betala för det. DSP är i sin tur anslutet till en Supply-Side-Platform (SSP) där annonsörerna säljer sina annonsytor till de som matchar de krav som köparen har.

SERVICE FEATURE ONE

Whaaat? Can't believe what you are seeing? Rub your eyes as long as you want. We also have a module for presenting your device mockups. Position the image left or right.
mockup-computer-2

Vi hjälper dig med

1
Köp

Köpa display- och videoannonsering.

2
Nå rätt målgrupp

Nå din önskade målgrupp vid rätt tidpunkt i deras köpresa.

3
Anpassad kommunikation

Anpassa kommunikationen baserat på målgruppen.

4
Budalgoritmer Skapa anpassade budalgoritmer framtagna från dina KPI:er
5
Analys Mäta var din kampanj levererar bästa resultat och justera vid behov.

Så arbetar vi med programmatisk annonsering

Programmatiskt display- och videoannonsering är som sagt ett effektivt sätt för dig att nå din målgrupp i kundresans olika delar. Vi arbetar med anpassade budalgoritmer som är framtagna från dina KPI:er, som exempelvis annonsernas räckvidd och antalet konverteringar på din sajt. Det är viktigt att du har rätt kunskap och att du vet vad du gör när du använder dig av programmatisk annonsering, annars riskerar du att spendera både tid och pengar på annonsering som inte genererar resultat. Vi har kunskaper, så låt oss hjälpa dig.

För att ditt företag ska få ut så mycket som möjligt av era insatser ser vi till att löpande utvärdera och aktivt arbeta med att göra justeringar för att optimera resultatet. Vi har möjlighet att i realtid mäta var din kampanj levererar bästa resultat och kan därför snabbt justera vid behov. Vi strävar alltid efter kostnadseffektiv programmatisk annonsering, som optimeras under hela kampanjperioden. Vi hjälper dig att skapa annonser i rätt format och anpassar kommunikation för respektive annonsköp, för att ditt budskap ska nå ut i bruset. Automatiserad marknadsföring i all ära, men vi vet också att det krävs både mänskligt engagemang och rätt kunskap för att nå det önskade resultatet. 

YOUTUBE ADS

Vi hjälper dig att annonsera via Youtube Ads.
bg-video-161758688

SERVICE VIDEO

Showcase your awesome service with quality video content.
Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy

27K

1.2MIO

Lorem ipsum dolor sit amet,
consetetur sadipscing elitr, sed
diam sit amet, consetetur elitr.
Lorem ipsum dolor sit amet,
consetetur sadipscing elitr, sed
diam sit amet, consetetur elitr.

Behöver du hjälp?