I huvudet på en digital designer: “Designers måste bli bättre på att argumentera och presentera en tydligare lösning på beställarens problem”
Med en förkärlek till visuell kommunikation, fotografi och design arbetar Joakim ...
Tiden då du kunde rädda året med en kampanj känns lite daterad
Med en bakgrund från byråvärlden leder Tomas Bäcklund sedan tre år tillbaka Elite Hotels ...
Headless CMS vs. traditionellt CMS – vad är egentligen bäst?
Ett headless CMS (Content Management System) är en modern typ av ...
De bästa lärdomarna ligger i de största misstagen
Kaveh Sabeghi är ett lysande exempel på att man kan ta sig långt, utan att för den sakens ...
Meta erbjuder annonsfri prenumeration – så påverkas du som annonsör!
Förra veckan stod det klart. Meta kommer att erbjuda en betalversion för Facebook och ...
Den marknadschef som påstår sig sitta på alla svar ljuger
I takt med att allt mer sofistikerad teknik tar plats inom marknadsföring behöver ...
I huvudet på en MarTech Specialist: Välj MarTech-stack för att förstå och utvärdera kundbeteenden och preferenser
Vilka är de främsta MarTech-trenderna just nu? Vad ska en MarTech-stack bestå av och hur ...
Tänk att varje interaktion med bolaget ska vara en upplevelse i sig
I veckans CMO Insights pratar vi med Kristoffer Paldeak, CMO på proptechbolaget Mestro, ...
I huvudet på en Growth Lead: Hur bygger man på bästa sätt insikter inför en kampanjlansering?
Hur bör marknadsavdelningar tänka för att få ut maximal effekt av marknadsbudgeten, och ...
Enda vägen att navigera den komplexa CMO-rollen är att utveckla sitt ledarskap och bygga starka team med tillit
Aimfor intervjuar Sofia Brandberg, CMO på Casall, om vikten av att lära sig prioritera ...
Ofta fokuserar organisationer på förändringen i sig, snarare än att skapa värde
Aimfor intervjuar Nils Persson, CMO på Visit Sweden. Nils delar bland annat med sig av ...
Kraven på kreativitet har höjts eftersom det finns en stress kring att man som varumärke måste ge stimuli i obruten följd
Aimfor intervjuar Jesper Albansson, CMO på Ocean Outdoor Nordics, om hur innovation ...
I huvudet på en webbstrateg: Hur vet man att det är dags att skrota sin gamla webbsida och beställa en ny?
Hur vet man egentligen att ens webbsida håller måttet, och hur kommer man på att det är ...
Det positiva som kom från pandemin är att digitaliseringen ute hos krögare och restauranger tog fart på ett annat sätt
Jenny Westerberg har jobbat inom IT-branschen mer eller mindre hela sin karriär – idag är ...
Generellt sett har jag svårt för att rekrytera inom branschen. Jag går ofta utanför – det blir mer kreativt
Med över 25 års erfarenhet av sälj och marknadsföring, varav 20 som ledare, är ...
En bra CMO är en duktig storyteller som hjälper till att förenkla och utbilda – och dessutom bryr sig om att göra det riktigt snyggt
När han var liten ville han bli serietecknare – faktum är att det inte fanns på ...
Så förbättrar du mätbarheten i din data
Serverspårning med GA4 gör det möjligt för ditt företag att bättre kontrollera ...
En visionär utan en idé om genomförande förblir en drömmare
Rickard Svensson, CMO på Cool Company, om varför PR och Word of Mouth bör ägas inhouse, ...
Därför är social selling extremt användbart när du driver en startup
Med en bakgrund som journalist har Anna Åslund tagit steget från tidningsvärlden till ...
Det här händer om du inte uppgraderar till GA4
Google Analytics ger värdefulla insikter om webbplatstrafik och användarbeteenden. Men om ...
Man kan inte följa strömmen och så frön överallt – utan i stället vårda och ta hand om färre plattformar och låta dem mogna
Erica Wärme är CMO på konsultbolaget Sweden HR group. Som ensam på marknadsavdelningen ...
Vi behöver dela med oss av vår kunskap, föra den i bevis och framförallt upprepa
Hon har lång erfarenhet inom fastighets- och samhällsbyggnadsbranschen, där hon ...
GA4 kommer – är du redo?
Google Analytics (GA) är ett kraftfullt verktyg som länge har hjälpt spåra ...
Verkligheten 2023 är att budgeterna minskar, samtidigt som intäkterna måste öka
Siri Belenki, CMO på hållbarhetsplattformen Worldfavor, delar med sig av sitt bästa ...
Jag gör ett bättre jobb som CMO om jag förstår hur en CRO och en CCO jobbar
Hon har jobbat tio år inom SaaS och tech, och är nu inne på tredje bolaget i samma ...