Skip to content

Aimfors Blogg

Emil Björnius2024-feb-15 10:08:163 min read

Livet runt jobbet har fått ta betydligt större plats, även i rekryteringssammanhang

Hur har pandemin egentligen påverkat rekryteringsbranschen? I CMO Insights pratar vi med ...
Start Reading
Emil Björnius2024-jan-25 14:24:186 min read

De marknadschefer som lyckas bäst under 2024 är de som lyckas ta vara på AI på bästa sätt

Martin Ericon, CMO på Oxceed, om varför han inte tror på att jobba med byråer som “kan ...
Start Reading
Emil Björnius2024-jan-09 13:44:554 min read

Glöm multitasking – så ska du göra för att bli mer produktiv under 2024

Med drygt tio års erfarenhet av marknadsföring och med rollen som inhousechef på Storytel ...
Start Reading
Emil Björnius2023-dec-18 11:31:303 min read

Det krävs både uthållighet och mod för att kunna satsa på aktiviteter i hela funneln

Rebecca Crusoe, CMO på FirstVet, om att husdjuren tar allt större plats i våra liv, om ...
Start Reading
Emil Björnius2023-dec-11 13:44:465 min read

Tvärsäkra marknadschefer ska man passa sig för – det är sen gammalt

Fostrad i vad hon själv kallar en “hardcore säljkultur” leder Petra Blixt idag Svenska ...
Start Reading
Emil Björnius2023-dec-04 16:55:563 min read

I huvudet på en digital designer: “Designers måste bli bättre på att argumentera och presentera en tydligare lösning på beställarens problem”

Med en förkärlek till visuell kommunikation, fotografi och design arbetar Joakim ...
Start Reading
Emil Björnius2023-nov-27 10:49:375 min read

Tiden då du kunde rädda året med en kampanj känns lite daterad

Med en bakgrund från byråvärlden leder Tomas Bäcklund sedan tre år tillbaka Elite Hotels ...
Start Reading
Emil Björnius2023-nov-20 16:05:093 min read

Headless CMS vs. traditionellt CMS – vad är egentligen bäst?

Ett headless CMS (Content Management System) är en modern typ av ...
Start Reading
Emil Björnius2023-nov-13 10:54:163 min read

De bästa lärdomarna ligger i de största misstagen

Kaveh Sabeghi är ett lysande exempel på att man kan ta sig långt, utan att för den sakens ...
Start Reading
Emil Björnius2023-nov-02 15:06:253 min read

Meta erbjuder annonsfri prenumeration – så påverkas du som annonsör!

Förra veckan stod det klart. Meta kommer att erbjuda en betalversion för Facebook och ...
Start Reading
Emil Björnius2023-okt-26 15:33:504 min read

Den marknadschef som påstår sig sitta på alla svar ljuger

I takt med att allt mer sofistikerad teknik tar plats inom marknadsföring behöver ...
Start Reading
Emil Björnius2023-okt-24 13:14:153 min read

I huvudet på en MarTech Specialist: Välj MarTech-stack för att förstå och utvärdera kundbeteenden och preferenser

Vilka är de främsta MarTech-trenderna just nu? Vad ska en MarTech-stack bestå av och hur ...
Start Reading
Emil Björnius2023-okt-16 07:43:083 min read

Tänk att varje interaktion med bolaget ska vara en upplevelse i sig

I veckans CMO Insights pratar vi med Kristoffer Paldeak, CMO på proptechbolaget Mestro, ...
Start Reading
Emil Björnius2023-sep-04 15:24:183 min read

I huvudet på en Growth Lead: Hur bygger man på bästa sätt insikter inför en kampanjlansering?

Hur bör marknadsavdelningar tänka för att få ut maximal effekt av marknadsbudgeten, och ...
Start Reading
Emil Björnius2023-jun-30 16:02:214 min read

Enda vägen att navigera den komplexa CMO-rollen är att utveckla sitt ledarskap och bygga starka team med tillit

Aimfor intervjuar Sofia Brandberg, CMO på Casall, om vikten av att lära sig prioritera ...
Start Reading
Emil Björnius2023-jun-22 08:20:104 min read

Ofta fokuserar organisationer på förändringen i sig, snarare än att skapa värde

Aimfor intervjuar Nils Persson, CMO på Visit Sweden. Nils delar bland annat med sig av ...
Start Reading
Emil Björnius2023-jun-16 09:41:127 min read

Kraven på kreativitet har höjts eftersom det finns en stress kring att man som varumärke måste ge stimuli i obruten följd

Aimfor intervjuar Jesper Albansson, CMO på Ocean Outdoor Nordics, om hur innovation ...
Start Reading
Emil Björnius2023-jun-12 16:28:334 min read

I huvudet på en webbstrateg: Hur vet man att det är dags att skrota sin gamla webbsida och beställa en ny?

Hur vet man egentligen att ens webbsida håller måttet, och hur kommer man på att det är ...
Start Reading
Emil Björnius2023-jun-02 11:07:025 min read

Det positiva som kom från pandemin är att digitaliseringen ute hos krögare och restauranger tog fart på ett annat sätt

Jenny Westerberg har jobbat inom IT-branschen mer eller mindre hela sin karriär – idag är ...
Start Reading
Emil Björnius2023-maj-26 16:42:485 min read

Generellt sett har jag svårt för att rekrytera inom branschen. Jag går ofta utanför – det blir mer kreativt

Med över 25 års erfarenhet av sälj och marknadsföring, varav 20 som ledare, är ...
Start Reading
Emil Björnius2023-maj-19 13:26:195 min read

En bra CMO är en duktig storyteller som hjälper till att förenkla och utbilda – och dessutom bryr sig om att göra det riktigt snyggt

När han var liten ville han bli serietecknare – faktum är att det inte fanns på ...
Start Reading
Markus Labarca2023-maj-17 14:45:333 min read

Så förbättrar du mätbarheten i din data

Serverspårning med GA4 gör det möjligt för ditt företag att bättre kontrollera ...
Start Reading
Emil Björnius2023-maj-12 21:27:315 min read

En visionär utan en idé om genomförande förblir en drömmare

Rickard Svensson, CMO på Cool Company, om varför PR och Word of Mouth bör ägas inhouse, ...
Start Reading
Emil Björnius2023-maj-05 10:31:316 min read

Därför är social selling extremt användbart när du driver en startup

Med en bakgrund som journalist har Anna Åslund tagit steget från tidningsvärlden till ...
Start Reading
Markus Labarca2023-maj-03 17:16:292 min read

Det här händer om du inte uppgraderar till GA4

Google Analytics ger värdefulla insikter om webbplatstrafik och användarbeteenden. Men om ...
Start Reading