I huvudet på en Social Media Manager: “Det finns så många möjligheter som företag missar bara för de inte anammar det nya sociala medie-klimatet”
Borde verkligen alla företag synas på TikTok? Vad ska man tänka på när man tar fram en ...
Har det blivit dyrare att annonsera på Meta på grund av en bugg i algoritmerna?
Annonsörer på Meta har den senaste tiden rapporterat att det blivit allt dyrare att ...
Livet runt jobbet har fått ta betydligt större plats, även i rekryteringssammanhang
Hur har pandemin egentligen påverkat rekryteringsbranschen? I CMO Insights pratar vi med ...
De marknadschefer som lyckas bäst under 2024 är de som lyckas ta vara på AI på bästa sätt
Martin Ericson, CMO på Oxceed, om varför han inte tror på att jobba med byråer som “kan ...
Glöm multitasking – så ska du göra för att bli mer produktiv under 2024
Med drygt tio års erfarenhet av marknadsföring och med rollen som inhousechef på Storytel ...
Det krävs både uthållighet och mod för att kunna satsa på aktiviteter i hela funneln
Rebecca Crusoe, CMO på FirstVet, om att husdjuren tar allt större plats i våra liv, om ...
Tvärsäkra marknadschefer ska man passa sig för – det är sen gammalt
Fostrad i vad hon själv kallar en “hardcore säljkultur” leder Petra Blixt idag Svenska ...
I huvudet på en digital designer: “Designers måste bli bättre på att argumentera och presentera en tydligare lösning på beställarens problem”
Med en förkärlek till visuell kommunikation, fotografi och design arbetar Joakim ...
Tiden då du kunde rädda året med en kampanj känns lite daterad
Med en bakgrund från byråvärlden leder Tomas Bäcklund sedan tre år tillbaka Elite Hotels ...
Headless CMS vs. traditionellt CMS – vad är egentligen bäst?
Ett headless CMS (Content Management System) är en modern typ av ...
De bästa lärdomarna ligger i de största misstagen
Kaveh Sabeghi är ett lysande exempel på att man kan ta sig långt, utan att för den sakens ...
Meta erbjuder annonsfri prenumeration – så påverkas du som annonsör!
Förra veckan stod det klart. Meta kommer att erbjuda en betalversion för Facebook och ...
Den marknadschef som påstår sig sitta på alla svar ljuger
I takt med att allt mer sofistikerad teknik tar plats inom marknadsföring behöver ...
I huvudet på en MarTech Specialist: Välj MarTech-stack för att förstå och utvärdera kundbeteenden och preferenser
Vilka är de främsta MarTech-trenderna just nu? Vad ska en MarTech-stack bestå av och hur ...
Tänk att varje interaktion med bolaget ska vara en upplevelse i sig
I veckans CMO Insights pratar vi med Kristoffer Paldeak, CMO på proptechbolaget Mestro, ...
I huvudet på en Growth Lead: Hur bygger man på bästa sätt insikter inför en kampanjlansering?
Hur bör marknadsavdelningar tänka för att få ut maximal effekt av marknadsbudgeten, och ...
Enda vägen att navigera den komplexa CMO-rollen är att utveckla sitt ledarskap och bygga starka team med tillit
Aimfor intervjuar Sofia Brandberg, CMO på Casall, om vikten av att lära sig prioritera ...
Ofta fokuserar organisationer på förändringen i sig, snarare än att skapa värde
Aimfor intervjuar Nils Persson, CMO på Visit Sweden. Nils delar bland annat med sig av ...
Kraven på kreativitet har höjts eftersom det finns en stress kring att man som varumärke måste ge stimuli i obruten följd
Aimfor intervjuar Jesper Albansson, CMO på Ocean Outdoor Nordics, om hur innovation ...
I huvudet på en webbstrateg: Hur vet man att det är dags att skrota sin gamla webbsida och beställa en ny?
Hur vet man egentligen att ens webbsida håller måttet, och hur kommer man på att det är ...
Det positiva som kom från pandemin är att digitaliseringen ute hos krögare och restauranger tog fart på ett annat sätt
Jenny Westerberg har jobbat inom IT-branschen mer eller mindre hela sin karriär – idag är ...
Generellt sett har jag svårt för att rekrytera inom branschen. Jag går ofta utanför – det blir mer kreativt
Med över 25 års erfarenhet av sälj och marknadsföring, varav 20 som ledare, är ...
En bra CMO är en duktig storyteller som hjälper till att förenkla och utbilda – och dessutom bryr sig om att göra det riktigt snyggt
När han var liten ville han bli serietecknare – faktum är att det inte fanns på ...
Så förbättrar du mätbarheten i din data
Serverspårning med GA4 gör det möjligt för ditt företag att bättre kontrollera ...
En visionär utan en idé om genomförande förblir en drömmare
Rickard Svensson, CMO på Cool Company, om varför PR och Word of Mouth bör ägas inhouse, ...