Skip to content

Martin Johansson

Digital Conversion Specialist
Jag är uppvuxen i Stallarholmen, Strängnäs, men nästan lika mycket uppvuxen i skidbacken och simbassängen. Baddaren? Japp, jag har den! När jag inte jobbar är det så jag helst spenderar min fritid; genom att träna och vara aktiv. Förutom det äter jag gärna middagar i vänners sällskap och då får det gärna stå tacos på bordet. Viktigaste ingrediensen i tacos? Rödlök! Har du tomat i din tacos kan vi nog tyvärr inte äta tillsammans.

Jag har pluggat Onlinemarknadsföring på Medieinstitutet, och jag började på Aimfor som praktikant. Vi blev en bra match, jag och företaget, och idag är min roll Junior Digital Conversion Specialist. Mina huvudsakliga arbetsuppgifter är att öka försäljningen och konverteringen från våra kunders digitala kanaler. I ett skiftande klimat som digital marknadsföring sker det förändringar hela tiden. Jag hoppas kunna arbeta med strategier som ligger i framkant.

Min senaste roll var butikschef på Carlings “flagship store” i Sverige. Som butikschef behöver man vara väldigt lösningsorienterad och prioritera sin tid väl. För att nå sina försäljningsmål måste man vara väldigt analyserande och finna en strategi som man håller hårt i. Det absolut viktigaste är dock att ha ett välfungerande team bakom sig.
Martin Johansson | Digital Conversion Specialist | Aimfor

Fun facts om mig

  • Jag gillar äventyr och tvekar inte på en utmaning. Jag åkte till Mexiko utan hembiljett och kunde inte spanska. Hablo un poco de español hoy dia!
  • Jag är en vinnarskalle och är väldigt tävlingsinriktad!
  • Jag trivs som bäst i skidbacken!
  • Jag ser ofta glaset och halvfullt istället för halvtomt.
Martin ljusare-1
”It seems to me that the natural world is the greatest source of excitement; the greatest source of visual beauty; the greatest source of intellectual interest. It is the greatest source of so much in life that makes life worth living.”
David AttenboroughNatural Historian